Standardi kvaliteta rada obrazovno-vaspitnih ustanova
Шта нам доноси нови закон о раду?
1. Радни однос на одређено време, уместо до једне, трајаће до две године, а послодавцу се дају шира овлашћења за навођење разлога за заснивање радног односа на одређено време;
ЗАПОСЛЕНЕ У ОСНОВНИМ И СРЕДЊИМ ШКОЛАМА И ДОМОВИМА УЧЕНИКА
prirucnik za planiranje stru.usavrsavanja_predlog
portfolio-140429135411-phpapp01
СТАНДАРДИ
Стандарди су прецизни искази који описују кључне компетенције које ученици треба да изграде након четворогодишњег изучавања одређеног наставног предмета .
Образовни стандарди су описи способности, знања и умења из неког предмета које очекујмо од ученика на одређеном образовном узрасту и нивоу постигнућа у оквиру тог узраста. To су конкретне листе знања, вештина и способности које ученици треба да поседују на крају школске године или након завршеног четвртог разреда:
Основни ниво чине стандарди којима су описани захтеви који представљају базични или основни ниво знања, вештина и умења. Очекује се да ће скоро сви, а најмање 80% ученика постићи тај ниво. На базичном нивоу налазе се темељна предметна знања и умења, неопходна за сналажење у животу и наставак учења. Овде су смештена она знања и умења која нису једноставна, али су тако темељна да заслужују посебан напор, који је потребан да би њима овладали готово сви ученици.
Средњи ниво чине стандарди којима су описани захтеви који представљају средњи ниво знања, вештина и умења и описују оно што просечан ученик може да достигне. Очекује се да ће око 50% ученика постићи или превазићи средњи ниво.
На напредном нивоу се од ученика очекује да анализира, упоређује, разликује, критички суди, износи лични став, повезује различита знања, примењује их и сналази се у новим и нестандардним ситуацијама. Знања и умења са овог нивоа су трансферна, пре свега за наставак школовања. Очекује се да ће око 25% ученика постићи тај ниво.
БОДОВНА ЛИСТА (44 сати у установи)
Bodovna lista internih Bodovanje aktivnosti strucnog usavrsavanja_15.11.2013.
KAKO PRIPREMITI PLAN SU
prezentacija – kako pripremiti plan su-130507171533-phpapp02