1.razred

*Mrljek i Prljek, edukativna priča za bojanje o važnosti pranja zubića

Da zube trebamo prati, znaju već i ptice na grani. Znaju to i naši mališani, ali ponekad ih treba podsjetiti zašto zapravo trebamo svakog dana četkati svoje zubiće? Najmanjima će to objasniti djevojčica Linda koja je imala prilike upoznati Mrljeka i Prljeka, strašne neprijatelje bijelih stanovnika Zubić-Dubić kraljevstva. Ovu edukativnu priču koja je ujedno i bojanka, poklanjaju vam Plidenta i Klinfo.hr, a od nje možete napraviti malu kućnu slikovnicu za čitanje prije spavanja, odnosno nakon večernjeg pranja zubića.

mrljek_i_prljek

*Predvežbe za pisanje  

Graphisme-MS.GS_

Cuadernillo Grafomotricidad I_Página_02Cuadernillo Grafomotricidad I_Página_03Cuadernillo Grafomotricidad I_Página_04Cuadernillo Grafomotricidad I_Página_05Cuadernillo Grafomotricidad I_Página_06Cuadernillo Grafomotricidad I_Página_07Cuadernillo Grafomotricidad I_Página_08Cuadernillo Grafomotricidad I_Página_09Cuadernillo Grafomotricidad I_Página_10Cuadernillo Grafomotricidad I_Página_11Cuadernillo Grafomotricidad I_Página_12Cuadernillo Grafomotricidad I_Página_13Cuadernillo Grafomotricidad I_Página_14Cuadernillo Grafomotricidad I_Página_15Cuadernillo Grafomotricidad I_Página_16Cuadernillo Grafomotricidad I_Página_17Cuadernillo Grafomotricidad I_Página_18Cuadernillo Grafomotricidad I_Página_19

grafomotricidad-abecedario

nuevas-fichas-de-grfomotricidad

Grafomotricidad Nivel II (19)

Grafomotricidad Nivel II (18)

Grafomotricidad Nivel II (17)

Grafomotricidad Nivel II (14)

Grafomotricidad Nivel II (13)

Grafomotricidad Nivel II (12)

Grafomotricidad Nivel II (8)

*PRAVILNO DRŽANJE OLOVKE

 Sa  pеt godina (najkasnije do šeste),  hvatanje    olovke postaje pravilno. Olovka se tada drži vrhovima  prstiju (između kažiprsta, palca i srednjeg prsta), a  prilikom pisanja miču se prsti.

Tek ovakvo hvatanje i držanje olovke omogućava  maksimalnu kontrolu i fleksibilnost prilikom  pisanja.

 

Kako naučiti dete da pravilno drži olovku?

Na vrlo lak i jednostavan način, uz pomoć papira ili loptice, možete naučiti dete pravilnom držanju olovke.

Takođe može i uz pomoć zabavnih pomagala.

        

*Olakšajmo deci da savladaju čitanje i pisanje

Nastava početnog čitanja i pisanja je najznačajnija u nastavi srpskog jezika u prvom razredu. Bukvar  je prvi udžbenik, sa kojim se prvaci sreću.

Bukvar je naziv za knjigu, vežbanku namenjenu početnicima, koji treba da nauče čitanje i pisanje. Uređen je po  azbučnom redosledu i uglavnom sadrži pisana i slikovna uputstva, to jest primere. Sa razvojem nauke i tehnologije izgled bukvara se menjao, ali je sadržaj ostao isti, odnosno čini ga četiri dela:

– predbukvarski deo

– štampana slova

– pisana slova

– postbukvarski deo.

Savladavanje čitanja je složena psihofiziološka aktivnost. To je prevođenje pismenih znakova u govorne. Na osnovu dosadašnjih istraživanja svako deseto dete u Srbiji ima problem sa čitanjem i pisanjem. U pružanju pomoći deci, sa problemom se suočavaju kako učitelji, tako i roditelji. Ali, isto tako se trude da pronađu način na koji će olakšati mališanima savladavanje čitanja i pisanja. Da bi se proces čitanja i pisanja odvijao uspešno, najznačajnija je sposobnost glasovne analize i sinteze: rastavljanje reči na glasove, prepoznavanje početnog i završnog glasa u reči. Kod dela učenika u prvom razredu upravo se javljaju teškoće u početnom čitanju, a ogledaju  se nemogućnošću sastavljanja zadatih reči u slovarici, rastavljanja reči na glasove kako bi se mogle napisati. Ove teškoće najčešće nisu ni u kakvoj vezi s intelektualnim statusom deteta. Kontinuiranim vežbanjem i u školi i kod kuće nedostaci se postupno svladavaju.

Da bi se utvrdio redosled učenja slova, moraju se uzeti u obzir sledeći kriterijumi:
  • fonetska struktura glasova,
  • grafička struktura slova,
  • učestalost glasova i slova u jeziku,
  • grafička sličnost slova,
  • čitljivost slova,
  • narečje,
  • izbor metoda i postupaka,
  • izbor pisma.

Kakvim slovima početi?

Teoretičari imaju različita mišljenja o tome kojim slovima treba početi učenje čitanja i pisanja-malim ili velikim, pisanim ili štampanim… Potrebno je na početku učenicima objasniti pojam velikog i malog slova, štampanog i pisanog, a kasnije ih naučiti da se imena ljudi, nazivi mesta i ulica pišu velikim početnim slovom, kao i da se na početku rečenice piše veliko slovo.

Veliku pomoć učiteljima i roditeljima može pružiti PRAVI SRPSKI ELEKTRONSKI BUKVAR.

Pravi srpski BUKVAR

Pravi srpski BUKVAR

Ovaj bukvar je veličine 780 x 580 piksela i sadrži samo našu azbuku sa animiranim slovima. Može se LISTATI na ekranu računara. Sadrži animacije pisanja svih štampanih i pisanih slova i izgovor glasova za svako slovo.

Ako mišem pređete preko slike zvučnika čućete izgovor glasa za odgovarajuće slovo. Ako kliknete na VEŽBANKU, ta veza će vas odvesti do strane vežbanke.

Bukvar radi samo sa Flash Player 7+. Ako nemate ovaj čitač, možete ga besplatno preuzeti sa  www.adobe.com

ili     www.macromedia.com.

PRAVI SRPSKI BUKVAR možete preuzeti sa:

http://cirilica.com/cirilica/Strane/pravibukvar/pravibuk1.html

 

 

 http://www.antonija-horvatek.from.hr/citanje-i-pisanje.htm

*Pravopisna vežba (veliko početno slovo, odgovor na postavljeno pitanje,znaci interpunkcije, rečenica)

PRAVOPISNA VEŽBA

*Jezičko – pravopisna vežba

Jez.prav. vežba

*150 igara prstima za razvoj fine motorike

 

*Slova od hrapavog papira

Svrha -Vizuelno i taktilno učenje prepoznavanja slova u cilju korišćenja više od jednog osećajnog puta primanja podataka i pamćenja. -Učenje pisanja slova. Izrada slova Najčešće se ova slova izrađuju od najfinijeg brusnog papira. Ipak, ova slova se mogu izraditi i od hrapavog kartona (lepenke). Važno je da dete dodirom može da oseti površinu slova. Slova treba da budu dovoljno velika da ruka može da dobije dobar osećaj za oblik slova. Slova se lepe na veću površinu, najbolje u dve boje da bi se razlikovali samoglasnici i suglasnici. Slova se mogu zalepiti na sredini ili više u desno ako je dete desnoruko, odnosno u levo ako je dete levoruko. Uz pomoć ovog sredstva deca se u Montesori školama uče čitanju i pisanju već od tri godine, ali ovo nastavno sredstvo može da ima primenu i u školskom životu. Učenje slova Deca opipavaju slova kažiprstom i srednjim prstom desne ili leve ruke. Prst treba tačno da prati smer pisanja. Na dno kartice možete upisati liniju kojom se pokazuje potez pisanja da bi dete usvojilo tačno kako da prstom prati slovo. Koristite razne varijante traženja slova. Svaki put kada dete pokaže slovo treba prstom da pokaže smer pisanja slova. Ovo nastavno sredstvo je naročiti pogodno za korišćenje u uvodnom delu časa u okviru provere prethodno učenog ili završnog dela časa u okviru prikupljanja povratnih informacija. Hrapava slova izradila sam od rebrastog kartona (lepenke). Obično ih deca izvlače iz „magične kutije“, opipavaju zatvorenih očiju i pogađaju koje slovo je u pitanju. Učenici vole ovu aktivnost i to im je jedan od najomiljenijih delova časa. Ovo pomoćno sredstvo je vrlo jeftino za izradu, a bićete iznenađeni kolika je njegova praktična primena.  (Izvor: uciteljica.kraljevo)

hrapava-slova

Primeri izrađenih slova

 

 

Ostavite komentar

Ostavite odgovor

Molimo vas da se prijavite koristeći jedan od sledećih načina da biste objavili svoj komentar:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s