Šta čini kreativnog učitelja?

Danas se puno govori o kreativnosti. Kreativnost stvara inovaciju, ona izaziva i utiče na nov način razmišljanja, obogaćuje naše živote i spaja nas s drugim ljudima.

Što čini kreativnog učitelja?

Dok je s jedne strane sve ovo istinito i lepo, s druge škole i nastavnici imaju velikih muka s pronalaženjem načina kako biti kreativniji.

Budući da je kreativnost individualizovana i izražava se drugačije kod svakog pojedinca, obrazovnom kadru koji je naviknut na testiranja i ustaljene standarde postaje sve teže nalaziti načine za podsticanje kreativnosti kod učenika. Nažalost, ne postoji  idealno rešenje za ovaj problem. Kreativne učionice počinju i završavaju s kreativnim učiteljima.

Tri obeležja kreativne učionice:      

  • SVESNOST

Svaki će učitelj matematike reći: „Matematika je svuda!“ Oni znaju kako matematika izgleda u realnom vremenu i u pravom životu jer su proveli vreme učeći i vežbajući. Na taj su način postali svesni mnogih načina na koje se matematika može dovesti u vezu s raznim aspektima života.

Stvari nisu puno drugačije ni kada se radi o kreativnosti. Kreativni učitelj svestan je kako kreativnost izgleda za njega samog kao i načina na koji bi se mogla preneti drugima.

  • OSNAŽIVANJE

Osnaživanje nije dar koji vam je dat, ono dolazi iznutra. Svaka osoba prožeta je vrlinama i manama. Osnažena osoba ima hrabrost prihvatiti samu sebe onakvom kakva jeste i bira način razmišljanja koji podstiče lični razvoj.

Takav način razmišljanja rađa kreativnost. Zato, možete naučiti biti kreativniji, ili bolje, stvoriti uslove u kojima kreativnost cveta.

  • VEŽBA

Ovo je najteži deo. Nije dovoljno samo čitati o kreativnosti. Kreativnost zahteva da „se oznojite.“ U kreativnoj praksi postoji prava radost. Čin stvaranja nečega, koliko god mali bio, menja nešto iznutra.

Jedan od načina na koji možete započeti kreativnu praksu je jednostavno – kopiranje.Deca to čine instinktivno. Ona precrtavaju slova, ponavljaju dijaloge iz filmova i tekstove pesama. Kopiranje dopušta osobi da nauči osnove. Mnogi od velikih slikara počeli su tako što su kopirali svoje učitelje.

Sledeći korak je nešto što nazivamo preslagavanje. Umetnost preslagavanja sastoji se u tome da uzmete nešto što već postoji i učinite to novim. To npr. može biti pesma ili neko poboljšanje na šoljici za kafu. Preslagavanje se razlikuje od kopiranja u tome što kao osoba dodajete već pomalo samoga sebe u tu mešavinu. To je poput odavanja počasti izvornom umetniku, ali uz dašak nečeg vlastitog. Preslagavanje podstiče iskru kreativnosti!

Poslednji način na koji učitelj može vežbati kreativnost je kroz kombinovanje.Kombinacije su snažan oblik kreativnosti. Neobične kombinacije često mogu proizvesti zanimljive rezultate.

Često je potrebno puno grešaka pre nego pogodimo pravu kombinaciju.

Kreativnost buja u učionicama u kojima postoji hrabrosti, svesnosti  i kultura koja podržava kreativnu praksu. Ta hrabrost, svesnost i kultura počinje s učiteljem. Kada učitelj upali svoju unutrašnju vatru, ona služi kao svetionik i drugima!

Izvor:  http://www.teachthought.com/teaching/ingredients-creative-teacher/

Advertisements

2 thoughts on “Šta čini kreativnog učitelja?

  1. Možda malo skrećem sa teme, ali može da se da kreativnost svakom predmetu. Glavni problem je i učitelja, nastavnika, profesora, koji kada dođu na posao nose svoje probleme sa sobom.( rade to i druge profesije 😦 )Kada bi ih ostavili ispred vrata škole i u potpunosti se posvetili deci, na način na koji su to učili, ili se još edukovali posle obaveznog obrazovanja, bilo bi mnogo bolje, lakše i td. Starija sam generacija i naučila sam puno od učitelja, nstavnika i profesora, jer su bili posvećeni svome poslu. Znam da i sada ima takvih, ali budimo iskreni retkih. Čim u učionici od učenika, pa preko predavača nose mobilne i razgovaraju njima na času,nema tu posvećenosti. (Isto to smeta i u zdravstvu, mislim na mobilne.) Čas traje 45 minuta, pa budite tu to vreme, a kasnije se bavite svojim problemima i životom. Deca osećaju posvećenost. Nadam se da ne grešim 🙂

    Liked by 1 person

Ostavite odgovor

Molimo vas da se prijavite koristeći jedan od sledećih načina da biste objavili svoj komentar:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s