Kako uništiti kreativnost kod dece

Deca se radjaju kao kreativni geniji.

 Ali, na žalost, kada porastu do trećeg ili četvrtog razreda nihova kreativnost nestaje. Sa interligencijom je nešto drugačije. Postoji fenomen koji se zove Flin-ov efekat, koji kaže da svaka naredna generalcija ima viši IQ, zato što okruženje čini decu pametnijom. Kod kreativnosti se primećujue obrnuti trend; od 1990 godine rezultati kreativnosti padaju.

 Evo nekih ubica kreativnosti:

  1. Nagradjivanje. Nagradjivanje sputava dečju maštu i istraživački duh. Dete će uložiti taman oknoliko truda koliko je potrebno da postigne odredjeni cilj, i ni trunku više. Nagrade i pohvale eliminišu unutrašnje zadovoljstvo kreativne aktivnosti. Potrebna su nam zainteresovana, motivisana deca a ne samo odlične ocene u dnevnicima.
  2. Nadgledanje. Neprestani nadzor deteta i nadgledanje svakog  koraka u njegovom radu  deluje razarajućče za njegovu kreativnost. Ako su deca neprekidno monitorisana, i ako im stalno dajemo neke instrukcije i  savete, neće  naučiti šta zanči prihvatanje rizika i neće saznati vrednost grešaka u procesu učenja.
  3. Ograničen izbor. Decu stavljamo u sistem koji ih uči da postoji „samo jedno pravo rešenje“. Ispitivanje alternativa jeste srž „lateralnog“ mišljenja. Kreativno dete slobodno isprobava moguća rešenja i rado prati sopstvenu radoznalost.d2bkakounititikreativnsotkoddece-141212152852-conversion-gate01-thumbnail
  4. Preopterećenost. Redovna škola, domaći zadaci,  treninzi, sekcije,  socijalne aktivnsot, dečji raspored nikada nije bio puniji. Odrasli ga takodje preplavljuju stimulusima, zaboravljajući na najvažniji od svih stimulusa: dosadu. Iz dosade se razvija mašta a iz mašte kreativnost. U trenucima kada ne radi „ništa“, dečji um stvara najbolje ideje.

Kreativnost se rasplamsava kada se stvari rade iz zadovoljstva. Zaboravimo na “uradi na pravi način” i dozvolimo deci da istražuju, da čine greške i peruzimaju rizik i osećaju se slobodno da isprobavaju sve svoje divne ideje.

Izvor:http://www.horizontiko.rs/

Povezani tekstovi

Kreativni ljudi:
1. Imaju hrabrost da isprobaju nove stvari bez obzir na mogućnost neuspeha. Vremenom shvate da se rizik isplati.
2. Koriste intuiciju podjednako kao I logiku da bi doneli odluku Ili stvorili novu ideju.
3. Vole da se igraju, jer humor i zabava jesu u suštini kreativni procesi.
4. Izražajni su i vole da iskazuju svoja osećanja i razmišljanja, da se pokazuju. Ljudi su emotivna stvorenja i bolje reaguju na osobe koje deluju realno, iskreno i otvoreno.
5. Mogu da vide red i u haosu i da otkriju skriveno značenje informacija. Istraživanje i kritičko mišljenje je ključna alatka kreativne osobe. Informacija za mozak je isto što i hrana za telo. Kreativni blok gotovo uvek nastupa zbog nedostatka svežih inforamcija..
6. Motivisani su samim zadatkom (unutrašnja motivacija) a ne nagradama ili zaradom.
7. Imaju potrebu da tragaju za rešenjem kod izazovnih problema. Visoko kreativni ljudi su takvi da im oči zacakle kad čuju pitanje na koje ne znaju odgovor. To je za njih izazov da se nauči nešto novo.
8. Stalno će preispitivati pretpostavke i postavljati teška pitanja da bi došli do istine. Ako nešto ne znate iz sopstvenog iskustva, onda to uopšte i ne znate.
9. Mogu da povezuju stare ideje da bi stekli novi uvid. Na novi način možete objasniti ljudima stvari tako da ih lako mogu razumeti. Ponekad je najbolje rešenje jednostavno povezati dve stare ideje.
10. Prevazilaze okvire u cilju pomeranja granica onoga što je moguće. Umesto što se svet deli na moguće i nemoguće, bolje je podeliti ga na ono što je već pokušano i ono što nije. Šta je to što još niste pokušali?
11. Spremni su da testiraju nove ideje i da se takmiče sa drugima. Strah od neuspoeha je veliki kočničar kreativnosti.

Advertisements

One thought on “Kako uništiti kreativnost kod dece

  1. Povratni ping: Kako uništiti kreativnost kod dece | Тајси

Ostavite odgovor

Molimo vas da se prijavite koristeći jedan od sledećih načina da biste objavili svoj komentar:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s