Priča dana

KO SE NAJVIŠE RADUJE SNEGU

Ko se najviše raduje snegu? Upravo ona deca koja ga neće osetiti, pipnuti rukom, spustiti se sankama niz breg – deca iz Tiršove ulice.
– Pada sneg! Pada sneg! – vikali smo poređani pored prozora u bolesničkim pidžamama.
Dolazila je Nova godina i radovali smo joj se gledajući u jelku koju su okitile medicinske sestre. Verovali smo da će naše bolesti ostati u staroj a da će nam Nova doneti odlazak kućama. Nikad se nisam tako radovao snegu kao sa prozora na petom spratu bolnice u Tiršovoj.
Svakog popodneva bi se, u dvorištu te tužne zgrade, pojavljivao moj otac, u isto vreme. Davao bi znak da bacim dugačak kanap sa prozora. Vezivao je za kraj kanapa vruću džigericu iz obližnjeg restorana, sok od borovnice i još toga , koji su, kako je moj otac verovao, dobri za krvnu sliku. Kada bi bio siguran da je vezao čvrsto, davao bi mi znak da konopac povučem. Ja sam ga sa obe ruke vukao dok su me bodrila druga deca i radovala se jer su znala da će u zavežljaju biti nešto i za njih.
Moj otac, Aleksandar, profesor ruskog bez posla, držao je privatne časove, da bi mogao da mi svakog dana veže za drugi kraj kanapa, zavežljaj pun ljubavi i brige.
Zašto sam se jutros toga setio? Prisustvovao sam jednoj raspravi, kakvih uvek ima u ovo vreme godine. Neki Srbi neće da slave ovu Novu godinu, već samo Srpsku. Neki, neće da slave Srpsku već samo ovu. A neki će sa zadovoljstvom proslaviti obe. A ni prvi, ni drugi, ni ovi treći, ne znaju da je onom ko je zdrav – svaki dan praznik, svaki dan Nova godina! Bolesni se ne prepiru oko tih, za njih – sitnica. Bolesnom detetu će biti praznik onog dana, kad bude moglo da na ulici napravi grudvu i radosno je, uz smeh, baci visoko, visoko.
I da, sećam se i ovog: jedan deček je doviknuo majci na kraju posete, koja je već odlazila niz hodnik:
– Mama, kad dođeš kući, napravi mi sneška, molim te!

Nedeljko Popadić

Ostavite odgovor

