Priča dana

Zašto je Sokrat bio mudar čovek

 

Socrates

 

 

U drevnoj Grčkoj (469 – 399 pr.n.e.), Sokrat je bio naširoko hvaljen zbog svoje mudrosti.

Jednog dana dođe mu poznanik vrlo uznemiren :

– ” Sokrate, znate što sam upravo čuo o Diogenu ? ”

– ” Samo trenutak ” odgovori Sokrat. “Prije nego mi kažeš što si čuo napravit’ ćemo mali test. To se zove TROSTRUKI FILTER TEST. ”

-” Trostruki filter? ”

– ” Točno, prije nego mi ispričaš o Diogenu, profiltrirat ćemo ono što mi namjeravaš reći . Prvi filter je istina. Jesi li apsolutno siguran da je ono što mi namjeravaš reći istina ?”

– ” Ne, zapravo sam samo čuo o tome.”-

– Dobro, znači ne znamo je li to istina ili ne. Pokušajmo s drugim filterom, filterom dobrote. Je li ono što namjeravaš reći o Diogenu nešto dobro ? ”

– ” Ne, naprotiv…”

– ” Dakle, želiš mi reći nešto o Diogenu što može biti loše, čak i ako nisi siguran da je istina ?”

Čovjek je slegnuo ramenima, malo zbunjen.

Sokrat je nastavio :

– ” Vijest još uvijek može proći test jer postoji i treći filter, filter korisnosti. Hoće li ono što mi želiš reći o Diogenu biti korisno za mene ?”

– ” Ne, mislim da neće.”

– ” Pa ” zaključio je Sokrat, ” ako ono što mi želiš reći nije istina, niti je dobro, niti korisno, zašto to uopće reći meni ili bilo kome drugome?”

Ostavite odgovor

