Da li voli matematiku (ma koji drugi predmet u školi)?

 

Prilagodite pitanja drugim predmetima, predlaže Elke Vild, nemačka profesorka psihologije i autorka testa, i imaćete sliku dečjih sklonosti

 

Ako je rezultat vašeg deteta desno od debele narandžaste linije, ono je veoma zainteresovano. Zahvaljujući tome, njegovo razumevanje sadržaja i zapažanje detalja su bolji. U stanju je da se udubi toliko da ne oseti kako je vreme prošlo. Posle svega, zadovoljno je samim sobom.
SAVET: Neka nastavi! Pazite samo da ne zapostavi druge oblasti. Neka razvija radoznalost, a da se pri tom ne rasipa.

Rezultat deteta na debeloj narandžastoj liniji ukazuje na osrednje interesovanje. Matematika ga zanima taman toliko da mu nije teško da se njome bavi, a da mu ostane dovoljno vremena za zanimljivije stvari.

SAVET: Da bi dete u nekoj materiji uživalo i da bi moglo da se udubi, važno je da zadaci ne budu ni preteški ni prelaki. Ako mu je neki zadatak dosadan zato što može da ga reši kao od šale, neka postavi sopstvene norme u skladu s očekivanjima nastavnika. Na internetu se mogu naći brojni primeri teških matematičkih zadataka, gramatičkih vežbanja iz svih jezika, kviz pitanja iz mnogih oblasti. Rezultat levo od debele narandžaste linije ukazuje na nizak nivo zainteresovanosti. Matematika ga baš i ne zanima, što i nije loše. Svako ima pravo da ga neka oblast ne zanima. Ipak, dete mora da savlada gradivo!

SAVET: Pokušajte da pomognete detetu da ovom predmetu priđe na drugačiji način nego u školi. Može to biti poseta muzeju ili izložbi, gledanje zanimljivog filma o datoj temi, pa i igranje neke igre. Ako se interesovanje deteta probudi, biće mu lakše da savlada ovaj predmet. Najbitnije je ne opteretiti dete.  Dakle, ne započinjite učenje s najtežim zadacima ili tekstovima. I ono, kao i vi, uživa samo u izazovima kojima je doraslo.

Pokušajte i da učenje matematike učinite privlačnim. Obećajte detetu da ćete ga, posle učenja, voditi negde gde ono voli da ide.

 

Prilagodite pitanja drugim predmetima, predlaže Elke Vild, nemačka profesorka psihologije i autorka testa, i imaćete sliku dečjih sklonosti

 

Ako je rezultat vašeg deteta desno od debele narandžaste linije, ono je veoma zainteresovano. Zahvaljujući tome, njegovo razumevanje sadržaja i zapažanje detalja su bolji. U stanju je da se udubi toliko da ne oseti kako je vreme prošlo. Posle svega, zadovoljno je samim sobom.
SAVET: Neka nastavi! Pazite samo da ne zapostavi druge oblasti. Neka razvija radoznalost, a da se pri tom ne rasipa.

Rezultat deteta na debeloj narandžastoj liniji ukazuje na osrednje interesovanje. Matematika ga zanima taman toliko da mu nije teško da se njome bavi, a da mu ostane dovoljno vremena za zanimljivije stvari.

SAVET: Da bi dete u nekoj materiji uživalo i da bi moglo da se udubi, važno je da zadaci ne budu ni preteški ni prelaki. Ako mu je neki zadatak dosadan zato što može da ga reši kao od šale, neka postavi sopstvene norme u skladu s očekivanjima nastavnika. Na internetu se mogu naći brojni primeri teških matematičkih zadataka, gramatičkih vežbanja iz svih jezika, kviz pitanja iz mnogih oblasti. Rezultat levo od debele narandžaste linije ukazuje na nizak nivo zainteresovanosti. Matematika ga baš i ne zanima, što i nije loše. Svako ima pravo da ga neka oblast ne zanima. Ipak, dete mora da savlada gradivo!

SAVET: Pokušajte da pomognete detetu da ovom predmetu priđe na drugačiji način nego u školi. Može to biti poseta muzeju ili izložbi, gledanje zanimljivog filma o datoj temi, pa i igranje neke igre. Ako se interesovanje deteta probudi, biće mu lakše da savlada ovaj predmet. Najbitnije je ne opteretiti dete.  Dakle, ne započinjite učenje s najtežim zadacima ili tekstovima. I ono, kao i vi, uživa samo u izazovima kojima je doraslo.

Pokušajte i da učenje matematike učinite privlačnim. Obećajte detetu da ćete ga, posle učenja, voditi negde gde ono voli da ide.

Advertisements

Ostavite odgovor

Molimo vas da se prijavite koristeći jedan od sledećih načina da biste objavili svoj komentar:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s