Što svijet može naučiti iz obrazovne promjene u Finskoj?

Deset zamisli koje su podrobno objašnjene:

  1. Finska ima odgojno-obrazovni sustav u kojem mladi ljudi stječu kvalitetno obrazovanje, a razlike u uspjehu između pojedinih škola su malene – sve se to postiže uz razumne troškove i uloženi trud.
  1. Nije uvijek bilo tako.
  1. Podučavanje se u Finskoj smatra uglednim zanimanjem te mnogi mladi ljudi žele postati na stavnici.
  1. Finci stoga imau vjerojatno najkonkurentniji sustav pedagoškog obrazovanja na svijetu.
  1. Kao posljedica toga finski nastavnici imaju znatnu profesionalnu samostalnost u svojoj struci, kao i pristup svrhovitom profesionalnom razvoju tijekom cijeloga radnog vijeka.
  1. Oni koji imaju sreće postati nastavnici obično u struci ostaju cijeli život.
  1. Gotovo polovica šesnaestogodišnjaka koji završe opće obrazovanje bila je uključena u neku vrstu posebnog obrazovanja, pomoći prilagođene osobnim potrebama ili pojedinačne poduke.
  1. Nastavnici u Finskoj provode manje vremena podučavajući, a učenici učeći u školi i izvan nje, nego njihovi kolege u drugim zemljama.
  1. U finskim školama ne primjenjuju se standardizirano testiranje, pripreme za testove i privatna poduka, kao u Sjedinjenim Državama i većem dijelu svijeta.
  1. Svi čimbenici finskog uspjeha čine se kao suprotnost onomu što se događa u Sjedinjenim Državama i velikom dijelu svijeta, u kojemu prevladavaju natjecanje, odgovornost za uspjeh učenika zasnovan na testiranju, standardizacija i privatizacija.
Advertisements

Ostavite odgovor

Molimo vas da se prijavite koristeći jedan od sledećih načina da biste objavili svoj komentar:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s